Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 23-11-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Semua orang boleh menjadi guru, tak semua guru boleh menjadi pendidik
-- Kata Bijaksana

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: lizawati2302
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43141

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 63
Ahli: 0
Jumlah: 63




  Yang Masuk Ke Sini
lizawati2302: 1 hari, 6 jam, 13 minit yang lalu
Kang: 1 hari, 11 jam, 15 minit yang lalu
sahabat_sejati: 7 hari yang lalu
sadiqah: 11 hari yang lalu
eme86: 15 hari yang lalu
al_hafizahgirl: 19 hari yang lalu
nice_pesan: 22 hari yang lalu
umy_1510: 27 hari yang lalu


Jejak Ukhwah
Topik: Soalan untuk gadis yang berakal!


Carian Forum

Moderator: Administrator, halesolurun_84
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Jejak Ukhwah
    »» Soalan untuk gadis yang berakal!

Please Mendaftar To Post


Oleh Soalan untuk gadis yang berakal!

The_Smart_Hack
Warga Rasmi
Menyertai: 11.10.2005
Ahli No: 19750
Posting: 13
Dari: Teluk Intan

Perak   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 14:17


Apa la nasib saya ni.. Dah lah ada sakit masalah pernafasan..

lepas itu...

Kenapa la bila saya nak cari kekasih susah sangat nak dapat..
Kena mandi bunga ke...
Agak nya saya ni.. tak pandai guna ayat manis agaknya..
*guna ayat manis- luar elok dalam tak elok.

Atau tak ada aura.. (jantung lemah)

Atau badan saya tak cantik agaknya.. (tak tegap)

Betul ke cinta ni kena ada sebab.. memang pun kalau tak Kenapa perempuan susah nak jatuh cinta kat orang gila kan...

Ada nafsu ada cinta..
Ada nafsu manusia ada semangat hidup..
Lebih nafsu dari akal... punah la...

Bookmark and Share

    


  Member Information For The_Smart_HackProfil   Hantar PM kepada The_Smart_Hack   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 14:29


:-?


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

anjang
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.09.2003
Ahli No: 3610
Posting: 342
Dari: Terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 14:29


???...tak paham laa den

Bookmark and Share

    


  Member Information For anjangProfil   Hantar PM kepada anjang   Quote dan BalasQuote

The_Smart_Hack
Warga Rasmi
Menyertai: 11.10.2005
Ahli No: 19750
Posting: 13
Dari: Teluk Intan

Perak   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 14:31


Orang bijak saja yang faham la...

Bookmark and Share

    


  Member Information For The_Smart_HackProfil   Hantar PM kepada The_Smart_Hack   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 14:33


Soalan untuk gadis yang berakal! tapi mana soalannya... :-?

Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

anjang
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.09.2003
Ahli No: 3610
Posting: 342
Dari: Terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 14:33


ooo..macam tu ke...
mm..nmpaknya saya belum cukup bijak..

Bookmark and Share

    


  Member Information For anjangProfil   Hantar PM kepada anjang   Quote dan BalasQuote

The_Smart_Hack
Warga Rasmi
Menyertai: 11.10.2005
Ahli No: 19750
Posting: 13
Dari: Teluk Intan

Perak   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 14:34


kamu gadis ke

Bookmark and Share

    


  Member Information For The_Smart_HackProfil   Hantar PM kepada The_Smart_Hack   Quote dan BalasQuote

mawaddahkarimah
Warga 2 Bintang
Menyertai: 04.09.2005
Ahli No: 18704
Posting: 60
Dari: bumi merdeka

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 14:35


Tak faham lah....
Tak sampai maksud pun...
Apa persoalan yang ingin ditanya??? :-?


-----------------
LAUTAN MAHABBAH PENGIKAT UKHWAH
KASIH BERSEMI MESRA ABADI
BEGITU INDAH UKWAHFILLAH
MENDAMBA KASIH CINTA ILLAHI
[ Telah diedit oleh: mawaddahkarimah pada 12-10-05 14:37 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For mawaddahkarimahProfil   Hantar PM kepada mawaddahkarimah   Quote dan BalasQuote

The_Smart_Hack
Warga Rasmi
Menyertai: 11.10.2005
Ahli No: 19750
Posting: 13
Dari: Teluk Intan

Perak   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 14:35


Silap dah.. bukan soalan... persoalan

Bookmark and Share

    


  Member Information For The_Smart_HackProfil   Hantar PM kepada The_Smart_Hack   Quote dan BalasQuote

anjang
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.09.2003
Ahli No: 3610
Posting: 342
Dari: Terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 14:39


apa persoalannya?

Bookmark and Share

    


  Member Information For anjangProfil   Hantar PM kepada anjang   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 14:39


persoalannya apa...??? :-? :lol:

Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

anna_87
Warga Rasmi
Menyertai: 20.05.2003
Ahli No: 656
Posting: 17
Dari: kelantan

Kelantan  


posticon Posting pada: 12-10-05 14:42


jodoh itu semua ditangan Tuhan, kita sebagai manusia memang patut mencari baru bertemu tapi xsemestinya semua yang kat inginkn tu dapat, so berdoa banyak-banyak.. love like butterfly.more you chase it more it eludes you so hanya let it fly soandt will come to you.... insyaAllah

Bookmark and Share

    


  Member Information For anna_87Profil   Hantar PM kepada anna_87   Quote dan BalasQuote

anjang
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.09.2003
Ahli No: 3610
Posting: 342
Dari: Terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 14:46


ada perkara yang kita tak suka berlaku pada kita..tapi sebebnarnya baik untuk kita..ada perkara yang kita suka berlaku pada kita..tapi sebenarnya tak baik untuk kita..allah yang lebih mengetahui mn yang terbaik..

Bookmark and Share

    


  Member Information For anjangProfil   Hantar PM kepada anjang   Quote dan BalasQuote

mellisaleez
Warga 4 Bintang
Menyertai: 03.05.2005
Ahli No: 16270
Posting: 210

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 15:08


Janganla menyalahi nasib atau takdir. Jodoh dan maut itu sudah tertulis sejak dari azali. Usaha, doa dan tawakal paling penting. Bagi perempuan, untuk memilih teman hidup bukan memilih lelaki yang auranya bersinar, manisnya kata-kata atau fizikalnya. Yang penting lelaki yang beriman dan bertaqwa yang jadi pilihan. Sudahkah anda ke tahap itu atau ke arah itu? Nafsu memang sentiasa mengelilingi kita, tapi jika kita yang mengawalnya, insyaallah terdorong kita pada cinta sejati....

Bookmark and Share

    


  Member Information For mellisaleezProfil   Hantar PM kepada mellisaleez   Quote dan BalasQuote

SyAhEeDa
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2003
Ahli No: 207
Posting: 571
Dari: Kelate

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 19:47


yurp, kalau ada jodoh, takan ke mana.. ke jinjang pelamin juga anta ;)
cinta tak payah dicari dan tak boleh paksa, ia akan datang sendiri.. selalunya,time kita cari payah nak jumpa, bila kita buat dek sesng saja ada..huhu (nampak sangat kebudak2an..sorry!)

walaupun begitu, kena usaha juga.. betul tak?.. kalau dah analisis kelemahan, cubalah perbaiki menjadi yang lebih baik (penampilan or what so ever..jangan sampai jadi hipokrit sudah).. insya Allah tambah lagi dengan doa, usaha akan berhasil.. gud luck! hihi..

p/s : Kalau blm waktu untuk serius, sabarlah ye... pasti ada yang sesuai untuk anta.. what u need is time..sabar dan terus bersabar :) (sorryla kalau advice ni irritating..hehe)

"Perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik dan sebaliknya"

WaLLahua'LaM

Bookmark and Share

    


  Member Information For SyAhEeDaProfil   Hantar PM kepada SyAhEeDa   Quote dan BalasQuote

srikandisutera
WARGA SETIA
Menyertai: 11.04.2005
Ahli No: 15726
Posting: 444
Dari: terengganu

malaysia  


posticon Posting pada: 12-10-05 21:45


dia ni kena masuk sekolah tadika balik ini? :-?

Bookmark and Share

    


  Member Information For srikandisuteraProfil   Hantar PM kepada srikandisutera   Quote dan BalasQuote

SHAMR
WARGA SETIA
Menyertai: 05.10.2004
Ahli No: 11639
Posting: 777
Dari: Dari ALLAH kita datang, kepadaNya kita kembali...

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 22:35


Pada 12-10-05 14:17 , The_Smart_Hack posting:

!!! QUOTE !!!

Apa la nasib saya ni.. Dah lah ada sakit masalah pernafasan..

lepas itu...

Kenapa la bila saya nak cari kekasih susah sangat nak dapat..
Kena mandi bunga ke...
Agak nya saya ni.. tak pandai guna ayat manis agaknya..
*guna ayat manis- luar elok dalam tak elok.

Atau tak ada aura.. (jantung lemah)

Atau badan saya tak cantik agaknya.. (tak tegap)

Betul ke cinta ni kena ada sebab.. memang pun kalau tak Kenapa perempuan susah nak jatuh cinta kat orang gila kan...

Ada nafsu ada cinta..
Ada nafsu manusia ada semangat hidup..
Lebih nafsu dari akal... punah la...


Seorang muslimin yang berakal serta BERIMAN DAN BERTAQWA tidak akan menyalahi takdir sebaliknya bersyukur di atas kurniaan ALLAH s.w.t. Yang penting sentiasa berusaha untuk memperbaiki diri.

1. sakit masalah pernafasan, tu ujian ALLAH. betul, cakap memang senang yang menanggungnya yang merasa kepayahannya tapi kan ALLAH telah berfirman, DIA tidak akan timpakan dugaan kepada hambaNya yang tak mampu untuk menanggungnya. Awak adalah antara hambaNya yang terpilih untuk diuji. Masa ni la peluang untuk meningkatkan darjah keimanan awak.

2. Kenapa susah hati sangat tak ada kekasih. ALLAH kan ada, Diaadalah kekasih sejati yang tak pernah akan kecewakan kita. Yang penting pupuk cinta pada ALLAH dan diri sendiri dulu, insyaalah Dia akan mengurniakan seseorang yang juga mencintaiNya untuk awak. Kan ALLAH telah berfirman, setiap manusia ada pasangannya. Tak jumpa di dunia, di akhirat sana?
Perempuan yang jatuh cinta kat awak hanya kerana awak pandai cakap manis, are not worthwhile!

3. aura apa? Sesungguhnya perempuan yang solehah itu dianggap asing bila dia berada dikalangan lelaki yang buruk perangainya dan tidak beriman. Begitu juga dengan lelaki yang soleh, dia akan dianggap asing bila berada dikalangan perempuan yang rendah akhlaknya.

4. badan tak tegap? Sesungguhnya, ALLAH tidak memandang pada rupa kita, warna kulit, badan dll. Yang Dia pandang adalah HATI kita dan TAQWA kita. Perempuan yang sukakan awak kerana awak tough or whatsover buat apa? dah tua nanti bila awak bongkok, macam mana?

5. cinta kena ada sebab? habis tu kalau dia sukakan awak kerana awak kaya, bila awak miskin, dia tggalkan awak, macam tu? Cinta sejati adalah tidak bersyarat. Sebaik-baiknya, cintai seorang itu kerana AGAMAnya. Cinta sejati hanya padaNYa kerana ia kekal selama-lamanya.

6. ada nafsu, ada cinta. tengok, awak letakkan nafsu kat depan. sampai bila tak bahagia. seseorang itu mestilah tahu mengawal nafsunya tak kira la nafsu makan ke apa ke. Sebab itu, kita dikurniakan AKAL dan HATI yang dipandu oleh IMAN, baru la hidup tak bertuankan nafsu.

Wallahuallam.


-----------------
"Jangan gugur sebelum syahid!"


Bookmark and Share

    


  Member Information For SHAMRProfil   Hantar PM kepada SHAMR   Quote dan BalasQuote

Nadiahsolehah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 05.05.2005
Ahli No: 16314
Posting: 283
Dari: terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 12-10-05 23:30


assalamualaikum..
stlh saya bc artikel di atas..saya pun tak faham..mana soalannye???

Bookmark and Share

    


  Member Information For NadiahsolehahProfil   Hantar PM kepada Nadiahsolehah   Quote dan BalasQuote

mulimahsejati
Warga 4 Bintang
Menyertai: 02.08.2005
Ahli No: 17755
Posting: 277
Dari: bawah langit atas tanah

Kedah  


posticon Posting pada: 13-10-05 22:49


heheehehhehehe

Bookmark and Share

    


  Member Information For mulimahsejatiProfil   Hantar PM kepada mulimahsejati   Quote dan BalasQuote

putrimuslimah
Warga 2 Bintang
Menyertai: 27.04.2005
Ahli No: 16138
Posting: 43

Melaka   avatar


posticon Posting pada: 16-10-05 10:44


:-):-)
soalan tersirat..
jawapan tersurat..
:-):-)
[ Telah diedit oleh: putrimuslimah pada 16-10-05 10:46 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For putrimuslimahProfil   Hantar PM kepada putrimuslimah   Quote dan BalasQuote

fateen
Warga Rasmi
Menyertai: 10.10.2005
Ahli No: 19709
Posting: 18
Dari: UPM

Perlis  


posticon Posting pada: 16-10-05 13:20


a,kum..
nta ni ,macam orang putus asa...mari nak tolong jawab...mmm...kan jodoh tu dah ditentukan Allah...buat apa nak risau...tak perlu mandi bunga mandi daun2 pokok pun tak payah...jirus dengan air paip kat rumah pun dah cukup...tak semua orang memndang kecantikkan itu sebagai satu benda yang patut dimiliki...pandangan estetika adalah berbeza bagi setiap orang....bertuahla kita sebab Allah pun tak pandang semua tu, kalau tak...tak tahulah cek nak kata apa...cuma kita jangan lupa bahawa apa yang Allah takdirkan untuk kita adalah mengikut kemampuan kita sebenarnya dan doa sbgai penguat jiwa...mmm...harap terjawab...wallahualam

Bookmark and Share

    


  Member Information For fateenProfil   Hantar PM kepada fateen   Quote dan BalasQuote

cadetofficer
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.04.2004
Ahli No: 8275
Posting: 129
Dari: LENGGONG

Perak   avatar


posticon Posting pada: 16-10-05 14:50


awak ada masalah pernafasan ye...eh, awak jangan bercinta, nanti hati awak berdebar2 bila berhadapan dengannya, jantung awak berdegup dengan kencang sampai pernafasan awak terganggu..nanti emosi awak tidak sihat...macam ni pun susah juga

oh, awak bongkok ye..saya pernah tengok cerita the hunchback of nortredamn...dia bongkok dan hodoh, tapi Kenapa kekasih dia rupawan ye? perempuan tu buta ke? kena pukau la rasanya. tapi... si bongkok ni baik hati..takkan lahh buat jahat macam tu...kenapa ye..

hish, saya...gerun nak kawan dengan awak. semuanya tak sempurna. lemah dalaman la...lemah luaran la...rupa pun tak berapa...pendek kata, semua sifat awak ni kureng2 belaka.itu yang saya nampak la..hati awak saya tak nampak, hati ada di dalam..bedah pun belum tentu faham isinya.allah jua yang mengetahui

err, cinta mesti ada sebab tau. duit ke, rupa ke, apa ke. macamana nak tertarik kalau tak 'interesting'? kat friendster pun kena edit profile tau.kalau awak ni happening orang puji2 kat testi lagi tu..happy begitu.tapi...mencintai allah lain sikit, wak..tak payah rupa, harta, semua tu...awak edit profile saja selalu..tapi kena konsisten la spy relationship tu tak pupus


lain...saya rasa tak ada apa la. awak ni ok saja.

Bookmark and Share

    


  Member Information For cadetofficerProfil   Hantar PM kepada cadetofficer   Pergi ke cadetofficer's Website   Quote dan BalasQuote

lubaina
WARGA SETIA
Menyertai: 15.02.2005
Ahli No: 14387
Posting: 1007
Dari: AntARa LanGit DaN bUMi...entahlah....

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 17-10-05 15:44


Pada 12-10-05 22:35 , SHAMR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-10-05 14:17 , The_Smart_Hack posting:

!!! QUOTE !!!

Apa la nasib saya ni.. Dah lah ada sakit masalah pernafasan..

lepas itu...

Kenapa la bila saya nak cari kekasih susah sangat nak dapat..
Kena mandi bunga ke...
Agak nya saya ni.. tak pandai guna ayat manis agaknya..
*guna ayat manis- luar elok dalam tak elok.

Atau tak ada aura.. (jantung lemah)

Atau badan saya tak cantik agaknya.. (tak tegap)

Betul ke cinta ni kena ada sebab.. memang pun kalau tak Kenapa perempuan susah nak jatuh cinta kat orang gila kan...

Ada nafsu ada cinta..
Ada nafsu manusia ada semangat hidup..
Lebih nafsu dari akal... punah la...


Seorang muslimin yang berakal serta BERIMAN DAN BERTAQWA tidak akan menyalahi takdir sebaliknya bersyukur di atas kurniaan ALLAH s.w.t. Yang penting sentiasa berusaha untuk memperbaiki diri.

1. sakit masalah pernafasan, tu ujian ALLAH. betul, cakap memang senang yang menanggungnya yang merasa kepayahannya tapi kan ALLAH telah berfirman, DIA tidak akan timpakan dugaan kepada hambaNya yang tak mampu untuk menanggungnya. Awak adalah antara hambaNya yang terpilih untuk diuji. Masa ni la peluang untuk meningkatkan darjah keimanan awak.

2. Kenapa susah hati sangat tak ada kekasih. ALLAH kan ada, Diaadalah kekasih sejati yang tak pernah akan kecewakan kita. Yang penting pupuk cinta pada ALLAH dan diri sendiri dulu, insyaalah Dia akan mengurniakan seseorang yang juga mencintaiNya untuk awak. Kan ALLAH telah berfirman, setiap manusia ada pasangannya. Tak jumpa di dunia, di akhirat sana?
Perempuan yang jatuh cinta kat awak hanya kerana awak pandai cakap manis, are not worthwhile!

3. aura apa? Sesungguhnya perempuan yang solehah itu dianggap asing bila dia berada dikalangan lelaki yang buruk perangainya dan tidak beriman. Begitu juga dengan lelaki yang soleh, dia akan dianggap asing bila berada dikalangan perempuan yang rendah akhlaknya.

4. badan tak tegap? Sesungguhnya, ALLAH tidak memandang pada rupa kita, warna kulit, badan dll. Yang Dia pandang adalah HATI kita dan TAQWA kita. Perempuan yang sukakan awak kerana awak tough or whatsover buat apa? dah tua nanti bila awak bongkok, macam mana?

5. cinta kena ada sebab? habis tu kalau dia sukakan awak kerana awak kaya, bila awak miskin, dia tggalkan awak, macam tu? Cinta sejati adalah tidak bersyarat. Sebaik-baiknya, cintai seorang itu kerana AGAMAnya. Cinta sejati hanya padaNYa kerana ia kekal selama-lamanya.

6. ada nafsu, ada cinta. tengok, awak letakkan nafsu kat depan. sampai bila tak bahagia. seseorang itu mestilah tahu mengawal nafsunya tak kira la nafsu makan ke apa ke. Sebab itu, kita dikurniakan AKAL dan HATI yang dipandu oleh IMAN, baru la hidup tak bertuankan nafsu.

Wallahuallam.



terjawablah agaknya persoalan yang bermain di fikiran... :-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For lubainaProfil   Hantar PM kepada lubaina   Quote dan BalasQuote

transmissionline
WARGA SETIA
Menyertai: 05.08.2005
Ahli No: 17849
Posting: 916
Dari: mana hendak ke mana

centralafricanrep   avatar


posticon Posting pada: 17-10-05 16:32


Pada 12-10-05 15:08 , mellisaleez posting:

!!! QUOTE !!!

Bagi perempuan, untuk memilih teman hidup bukan memilih lelaki yang auranya bersinar, manisnya kata-kata atau fizikalnya. Yang penting lelaki yang beriman dan bertaqwa yang jadi pilihan. Sudahkah anda ke tahap itu atau ke arah itu?


bagi seorang muslimah, ya ... tapi kalau perempuan secara keseluruhan mungkin tidak ... masih ramai perempuan di luar sana sering tewas pada kata-2 manis dan pujuk rayu ...

Bookmark and Share

    


  Member Information For transmissionlineProfil   Hantar PM kepada transmissionline   Quote dan BalasQuote

islamicboy
WARGA SETIA
Menyertai: 23.11.2003
Ahli No: 5350
Posting: 717
Dari: Hijau Kuning

Kedah  


posticon Posting pada: 17-10-05 17:21


???????????????????

Bookmark and Share

    


  Member Information For islamicboyProfil   Hantar PM kepada islamicboy   Quote dan BalasQuote

budak_melaka
WARGA SETIA
Menyertai: 21.02.2005
Ahli No: 14578
Posting: 450
Dari: melaka

Melaka  


posticon Posting pada: 17-10-05 23:20


Kenapa nak mengeluh.................sesungguhnya Kalau kita masih lagi single...itulah yang terbaik..............nak tahu Kenapa? sebab kita terhindar daripada melakukan dosa..........dosa apabila nka jumpa makwe, dosa apabila bergayut.........dosa apabila kita melebihkan makwe daripada yang hak................. oklah Kalau tak buat pun..kita masih berisiko nak mendapat dosa seperti zina mata...zina hati.........YA ALLAH..............

Tapi ketahui lahh setiap orang sudah ditentukan jodohnya.....bersabarlah................Kalau kita bersabar..kita akan mendapat yang Terbaik,insyaallah

mak selalu kata......................berkawanlah dengan semua....dari situlah kita akan tahu bergaul dan tahu siapa yang kita nak,.tak lupa juga tanyalah PENCIPTA KITA...............bukan nak KEKASIH.tapi jodoh kita.....dan diharapkan pertemuan dengan jodoh kita di jalan yang Dia redhai...........................kawan na ada juga masalah macam kawan kita nii, dia tak henti berdoa nka pakwe.....akhirnya dia dapat MAT REMPIT..........nauzubillah...........

sebab tu lah kita kena sabar dengan kekurangan kita kerana ada sebab Allah lewatkan sesuatu..dan sesungguhnya apa yan berlaku itulah terbaik untuk kita..percayalahhh(peringatan untuk na juga).......

Bookmark and Share

    


  Member Information For budak_melakaProfil   Hantar PM kepada budak_melaka   Quote dan BalasQuote

sea-tea
Warga 4 Bintang
Menyertai: 24.02.2005
Ahli No: 14701
Posting: 171
Dari: bumi Allah

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 17-10-05 23:46


Pada 12-10-05 14:17 , The_Smart_Hack posting:

!!! QUOTE !!!


Kenapa la bila saya nak cari kekasih susah sangat nak dapat..
Kena mandi bunga ke...
Agak nya saya ni.. tak pandai guna ayat manis agaknya..
*guna ayat manis- luar elok dalam tak elok.


assalamualaikum...
mungkin anta belum bersedia untuk bercinta dan Allah lebih mengetahuinya? :)


-----------------
~carilah insan yang menyintaimu tidak lebih dari cintanya pada Allah dan tidak memuja mu,sebaliknya memuja Allah~


Bookmark and Share

    


  Member Information For sea-teaProfil   Hantar PM kepada sea-tea   Quote dan BalasQuote

great_teacher
WARGA SETIA
Menyertai: 03.01.2004
Ahli No: 6195
Posting: 739
Dari: ...:::BANDAR DI RAJA MENUJU KE SERAMBI MAKKAH:::...

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 17-10-05 23:52


erm...nak jawab, tapi dah untuk gadis saja...so, tak dapek den nak nolong...

Bookmark and Share

    


  Member Information For great_teacherProfil   Hantar PM kepada great_teacher   Pergi ke great_teacher's Website   Quote dan BalasQuote

farhanin
Warga 4 Bintang
Menyertai: 26.08.2004
Ahli No: 10742
Posting: 326
Dari: di BumI yang Aman PerMAi..

Johor  


posticon Posting pada: 18-10-05 09:12


Pada 12-10-05 19:47 , SyAhEeDa posting:

!!! QUOTE !!!



"Perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik dan sebaliknya"

WaLLahua'LaM


stujuuuuuu

maka benarlah janji Allah....


-----------------
BiaR rEbaH jaNgaN berUbaH...
biar Terbuang TeruS berJuaNG
bersama MenggApai cinTA Nya yang terAguNG


Bookmark and Share

    


  Member Information For farhaninProfil   Hantar PM kepada farhanin   Quote dan BalasQuote

fatonah
Warga Rasmi
Menyertai: 17.10.2005
Ahli No: 19877
Posting: 5
Dari: kolej sains kesihatan bersekutu,sg.buloh

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 18-10-05 09:49


???????????

Bookmark and Share

    


  Member Information For fatonahProfil   Hantar PM kepada fatonah   Quote dan BalasQuote

destinasi_abadi
WARGA SETIA
Menyertai: 31.12.2004
Ahli No: 13423
Posting: 496
Dari: Pulau Pinang

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 18-10-05 09:54


Pada 12-10-05 14:17 , The_Smart_Hack posting:

!!! QUOTE !!!

Apa la nasib saya ni.. Dah lah ada sakit masalah pernafasan..

lepas itu...

Kenapa la bila saya nak cari kekasih susah sangat nak dapat..
Kena mandi bunga ke...
Agak nya saya ni.. tak pandai guna ayat manis agaknya..
*guna ayat manis- luar elok dalam tak elok.

Atau tak ada aura.. (jantung lemah)

Atau badan saya tak cantik agaknya.. (tak tegap)

Betul ke cinta ni kena ada sebab.. memang pun kalau tak Kenapa perempuan susah nak jatuh cinta kat orang gila kan...

Ada nafsu ada cinta..
Ada nafsu manusia ada semangat hidup..
Lebih nafsu dari akal... punah la...




macam putus asa sangat saja saudara kita seorang ini..
fisrt of all,ada masalah pernafasan ke..jantung lemah ke..badan tak tegap ke...bukankah semuanya kurniaan ALLAH kepada saudara...mengapa perlu diungkit benda2 macam tu...bersyukurla seadanya...sesungguhnya nikmat ALLAH kepada kita teramat banyak..insyaALLAH kalau bersyukur..akan ditambah lagi nikmat..bukankah dah termaktub dalam quran?so..jangan la macam ini.ek...

cinta ini..rasanya tak bersebab...ia akan hadir tepat pada waktunya dan akan hadir tepat pada orgnya...semuanya ditentukan ALLAH...tak salah kalau mencari...tapi kalau ditakdirkan kecewa..janganlah putus asa...jangan la cepat melatah..ingat..ALLAH MAHA MENGETAHUI segala yang terbaik untuk kita..hambaNYA...

lagi satu...perempuan yang betul2 baik tak kisah sangat pasal fizikal laki..asalkan hati dia baik,beriman,bertanggungajwb,pandai juga hati...SETIA&etc...insyaALLAH cukup...tak perlu pandai mengayat..cukup setakat JUJUR&IKHLAS...

wallahua'lam



Bookmark and Share

    


  Member Information For destinasi_abadiProfil   Hantar PM kepada destinasi_abadi   Quote dan BalasQuote

cinta_madinah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 20.04.2005
Ahli No: 15937
Posting: 172
Dari: ardhuLLAH

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 19-10-05 15:21


:):):):):)

tersirt betul persoalan ni..

cinta nak jadi pemerhati saja...:):):)

Bookmark and Share

    


  Member Information For cinta_madinahProfil   Hantar PM kepada cinta_madinah   Quote dan BalasQuote

Shahida09
Warga 4 Bintang
Menyertai: 26.06.2005
Ahli No: 16869
Posting: 343
Dari: Atas Bumi, Bawah Langit

Kedah  


posticon Posting pada: 19-10-05 15:40


Sabar sajalah...

Bookmark and Share

    


  Member Information For Shahida09Profil   Hantar PM kepada Shahida09   Pergi ke Shahida09's Website   Quote dan BalasQuote

ina_irdyna85
Warga 4 Bintang
Menyertai: 13.09.2005
Ahli No: 18932
Posting: 268
Dari: perak

Perak   avatar


posticon Posting pada: 19-10-05 16:19


jodoh ditangan Allah, tapi sebagai hambanya kita perlu berusaha...

Bookmark and Share

    


  Member Information For ina_irdyna85Profil   Hantar PM kepada ina_irdyna85   Pergi ke ina_irdyna85's Website   Quote dan BalasQuote

ridwan_daie
WARGA SETIA
Menyertai: 26.06.2004
Ahli No: 9665
Posting: 1409
Dari: Kuantan

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 19-10-05 17:39


soalan cepu emas

Bookmark and Share

    


  Member Information For ridwan_daieProfil   Hantar PM kepada ridwan_daie   Pergi ke ridwan_daie's Website   Quote dan BalasQuote

aku_eus85
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.01.2005
Ahli No: 13619
Posting: 86
Dari: Terengganu

Terengganu  


posticon Posting pada: 24-12-05 13:18


Dalam permasalahan agama jangan terlalu berkias, jangan mnybbkan orang jadi tak faham...

ksmpulannya, prsoalan yang ditimbulkan sesuai kita kategorikan penanya itu dalam kategori orang yang masih lmh dalam berfikir!!!

sebab nya, masalah yang macam ni pun tak tahu nak fikir sendiri ke??? masih banyak lagi prsoalan lain yang boleh tanya....

pmikiran yang lapuk!!!

sorry...hanya sesuai untuk bdak2 belum baligh yang masih kurang faham hakikat hidup...

kasihan si penanya... pmikiran nya masih ditahap yang rendah...

wallahua'lam...

Bookmark and Share

    


  Member Information For aku_eus85Profil   Hantar PM kepada aku_eus85   Quote dan BalasQuote

ridwan_daie
WARGA SETIA
Menyertai: 26.06.2004
Ahli No: 9665
Posting: 1409
Dari: Kuantan

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 24-12-05 15:18


apapun kita kena bersemangat untuk teruskan hidup dan berusahan untuk mncapai kesejhteraan dunia dan akhirat....hidup penuh dengan amal bakti dalam mncari cinta dan redha Allah dan Rasul

Bookmark and Share

    


  Member Information For ridwan_daieProfil   Hantar PM kepada ridwan_daie   Pergi ke ridwan_daie's Website   Quote dan BalasQuote

ridwan_daie
WARGA SETIA
Menyertai: 26.06.2004
Ahli No: 9665
Posting: 1409
Dari: Kuantan

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 24-12-05 15:18


apapun kita kena bersemangat untuk teruskan hidup dan berusahan untuk mncapai kesejhteraan dunia dan akhirat....hidup penuh dengan amal bakti dalam mncari cinta dan redha Allah dan Rasul

Bookmark and Share

    


  Member Information For ridwan_daieProfil   Hantar PM kepada ridwan_daie   Pergi ke ridwan_daie's Website   Quote dan BalasQuote

ridwan_daie
WARGA SETIA
Menyertai: 26.06.2004
Ahli No: 9665
Posting: 1409
Dari: Kuantan

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 24-12-05 15:18


apapun kita kena bersemangat untuk teruskan hidup dan berusahan untuk mncapai kesejhteraan dunia dan akhirat....hidup penuh dengan amal bakti dalam mncari cinta dan redha Allah dan Rasul

Bookmark and Share

    


  Member Information For ridwan_daieProfil   Hantar PM kepada ridwan_daie   Pergi ke ridwan_daie's Website   Quote dan BalasQuote

sheismaria
Warga Rasmi
Menyertai: 18.11.2005
Ahli No: 20378
Posting: 2
Dari: Batu Pahat Johor

blank   avatar


posticon Posting pada: 24-12-05 15:52


soalan yang berbentuk penyataan saja...????

Bookmark and Share

    


  Member Information For sheismariaProfil   Hantar PM kepada sheismaria   Quote dan BalasQuote

Annursyam
Warga 4 Bintang
Menyertai: 30.08.2004
Ahli No: 10824
Posting: 317
Dari: Jelapang padi

Kedah  


posticon Posting pada: 24-12-05 17:13


Pada 12-10-05 14:17 , The_Smart_Hack posting:

!!! QUOTE !!!

Apa la nasib saya ni.. Dah lah ada sakit masalah pernafasan..

lepas itu...

Kenapa la bila saya nak cari kekasih susah sangat nak dapat..
Kena mandi bunga ke...
Agak nya saya ni.. tak pandai guna ayat manis agaknya..
*guna ayat manis- luar elok dalam tak elok.

Atau tak ada aura.. (jantung lemah)

Atau badan saya tak cantik agaknya.. (tak tegap)

Betul ke cinta ni kena ada sebab.. memang pun kalau tak Kenapa perempuan susah nak jatuh cinta kat orang gila kan...

Ada nafsu ada cinta..
Ada nafsu manusia ada semangat hidup..
Lebih nafsu dari akal... punah la...




belum jodoh tu...
setiap orang akan risau bila usia meningkat,
apatah lagi tiada seseorang untuk diikat..
setiap orang ingin menyintai dan dicintai..
kerana itu naluri setiap adam dan hawa


CINTA TAK AKAN DATANG KALAU tidak DICARI
CINTA TAK AKAN DAPAT KALAU TAK MEMBERI
CINTA PADA MANUSIA BELUM ADA BALASNYA
TETAPI MENYINTAI YANG MAHA ESA NESCAYA ADA GANJARANNYA...

risau semacam saja smart hack ni....Kalau perempuan lainlah...
adanyer jodoh tu...
apapun...go go chaiyo..:)


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For AnnursyamProfil   Hantar PM kepada Annursyam   Pergi ke Annursyam's Website   Quote dan BalasQuote

fizah_862000
WARGA SETIA
Menyertai: 07.08.2004
Ahli No: 10528
Posting: 844
Dari: seremban

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 24-12-05 17:26


Pada 12-10-05 14:34 , The_Smart_Hack posting:

!!! QUOTE !!!

kamu gadis ke


:lol: :lol: :lol: :lol:

apa pun, sabaqlah banyak2....ada hikmahnya..


-----------------
"Jika Allah menolong kamu, tiada sesiapa pun yang dapat mhalang kamu..."surah Ali Imran:129


Bookmark and Share

    


  Member Information For fizah_862000Profil   Hantar PM kepada fizah_862000   Pergi ke fizah_862000's Website   Quote dan BalasQuote

fizah_862000
WARGA SETIA
Menyertai: 07.08.2004
Ahli No: 10528
Posting: 844
Dari: seremban

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 24-12-05 17:28


Pada 17-10-05 23:52 , great_teacher posting:

!!! QUOTE !!!

erm...nak jawab, tapi dah untuk gadis saja...so, tak dapek den nak nolong...


:lol: :lol: :lol: :lol: gadis berakal lagi tu.... :-)

gunalah akal dengan sebaiknya...akal yang mmbezakan manusia dan haiwan...


-----------------
"Jika Allah menolong kamu, tiada sesiapa pun yang dapat mhalang kamu..."surah Ali Imran:129


Bookmark and Share

    


  Member Information For fizah_862000Profil   Hantar PM kepada fizah_862000   Pergi ke fizah_862000's Website   Quote dan BalasQuote

Farishah
WARGA SETIA
Menyertai: 24.04.2005
Ahli No: 16036
Posting: 808
Dari: depan komputer

somalia  


posticon Posting pada: 24-12-05 19:53


ermmm...persoalan yang timbul dari hati....saya rasa...dia bukan nak bertanya...tapi hanya untuk meluahkan apa yang dia rasa saja...tapi dengan jawapan yang diberi dari rakan2 dari ukhwah...mungkin dapat menenangkn sikit gejolak di dalam hati dia....
apa yang saya dapat katakan...hanya lah sabar...dan terus bersabar...tidak akan rugi orang yang bersabar...:)

Bookmark and Share

    


  Member Information For FarishahProfil   Hantar PM kepada Farishah   Quote dan BalasQuote

afiqah_afaf
Warga 4 Bintang
Menyertai: 03.10.2004
Ahli No: 11586
Posting: 238
Dari: mansoura

egypt  


posticon Posting pada: 28-01-06 17:15


cinta kepada ALLAH cinta sejati...

Bookmark and Share

    


  Member Information For afiqah_afafProfil   Hantar PM kepada afiqah_afaf   Quote dan BalasQuote

qudwah
WARGA SETIA
Menyertai: 12.09.2005
Ahli No: 18903
Posting: 1899
Dari: TERENGGANU

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 28-01-06 20:50


Pada 28-01-06 17:15 , afiqah_afaf posting:

!!! QUOTE !!!

cinta kepada ALLAH cinta sejati...


itulah yang sebaik2 cinta....


-----------------
BERTEMU DAN BERPISAH ADALAH KETENTUAN ALLAH


Bookmark and Share

    


  Member Information For qudwahProfil   Hantar PM kepada qudwah   Quote dan BalasQuote

norhayati
Warga 1 Bintang
Menyertai: 30.12.2003
Ahli No: 6086
Posting: 34
Dari: rantau panjang

Kelantan  


posticon Posting pada: 28-01-06 21:42


assalamualaikum,nampak macam tension saja.janganlah kerana masih tak bertemu teman hidup,kita susah hati sampai tahap kritikal.bukan ke kita semua dah ada jodoh masing-masing cuma yang membezakan adalah sama ada lambat atau cepat sahaja.
saya pernah dengar seorang ustazah ada mengatakan,jika seseorang tu tak dijodohkan di dunia,maknanya tak bertemu jodoh di dunia,maka kita akan dijodohkan di akhirat kelak.insya-ALLAH.tapi kita perlulah jugak berusaha mencari,jangan hanya berserah pada takdir sahaja.



CINTA pada ALLAH S.W.T adalah CINTA yang terbaik.

Bookmark and Share

    


  Member Information For norhayatiProfil   Hantar PM kepada norhayati   Quote dan BalasQuote

dakwah_ilahi
WARGA SETIA
Menyertai: 04.03.2004
Ahli No: 7735
Posting: 1108
Dari: Eropah

uk   avatar


posticon Posting pada: 29-01-06 15:09


Bila lahir saja kita ke dunia,maka allah dah tentukan tiga perkara yakni,ajal,rezeki dan jodoh.....lambat dan cepat adalah ketentuan allah....yang penting kita sabar dan tabah....insyallah ana yakin awak akan dapat jodoh....banyakkan doa.....Allah dah janji lelaki yang baik untuk wanita yang baik,begitu juga sebaliknya...

Bookmark and Share

    


  Member Information For dakwah_ilahiProfil   Hantar PM kepada dakwah_ilahi   Pergi ke dakwah_ilahi's Website   Quote dan BalasQuote

sazuwi
Warga 4 Bintang
Menyertai: 20.12.2004
Ahli No: 13185
Posting: 204
Dari: Seremban Yang Permai

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 29-01-06 15:19


huh...pelik...

Bookmark and Share

    


  Member Information For sazuwiProfil   Hantar PM kepada sazuwi   Pergi ke sazuwi's Website   Quote dan BalasQuote

junaidi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 29.04.2005
Ahli No: 16182
Posting: 111
Dari: kedah

Kedah  


posticon Posting pada: 31-01-06 16:30


:-? :-? :-?
cinta sesama manusia ada kalanya tidak berbalas tetapi cinta kepada ALLAH sudah pasti diterima oleh ALLAH....... :-) :-) :-)


-----------------
"kelahiran manusia disambut dengan laungan AZAN dan pemergian manusia diiringi dengan SOLAT....cuba renungkan antara AZAN dengan SOLAT, alangkah singkatnya hidu


Bookmark and Share

    


  Member Information For junaidiProfil   Hantar PM kepada junaidi   Quote dan BalasQuote

naini
Warga 3 Bintang
Menyertai: 13.02.2004
Ahli No: 7235
Posting: 74
Dari: kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 02-03-06 16:16


Assalamualaikum...
apa la yang dirisaukan....jangan risau Kalau ada yang tak sudi...
bukan faktor ayat tak manis....
jangan diharap pada cinta manusia ni...
cinta ILLAHI lebih penting!!!!!
wassalam...

Bookmark and Share

    


  Member Information For nainiProfil   Hantar PM kepada naini   Quote dan BalasQuote

raudhah84
WARGA SETIA
Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10521
Posting: 483
Dari: bumi Allah

Johor   avatar


posticon Posting pada: 02-03-06 16:39


assalamualaikum...

carilah cinta hakiki dahulu...insyaAllah akan hadir insan yang lebih baik untuk anta...

Bookmark and Share

    


  Member Information For raudhah84Profil   Hantar PM kepada raudhah84   Pergi ke raudhah84's Website   Quote dan BalasQuote

rasha_aleeya
WARGA SETIA
Menyertai: 27.09.2005
Ahli No: 19366
Posting: 641
Dari: kota bharu

Kelantan  


posticon Posting pada: 02-03-06 17:52


Tak kenal maka tak cinta

Bookmark and Share

    


  Member Information For rasha_aleeyaProfil   Hantar PM kepada rasha_aleeya   Quote dan BalasQuote

eme86
WARGA SETIA
Menyertai: 13.07.2005
Ahli No: 17258
Posting: 2026
Dari: Temerloh, Pahang.

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 02-03-06 17:55


:roll: satu hasil tulisan yang dalam maksud nya....... :oops:


-----------------
Sungguh sukar perjalanan menuju MU, jadikanlah aku orang-orang yang bersyukur dan hampir dengan MU...


Bookmark and Share

    


  Member Information For eme86Profil   Hantar PM kepada eme86   Quote dan BalasQuote

farah_hanan
WARGA SETIA
Menyertai: 17.02.2006
Ahli No: 22791
Posting: 987
Dari: terengganu

malaysia  


posticon Posting pada: 02-03-06 18:13


sabar saja...Allah sentiasa bersama dengan orang2 yang sabar...

Bookmark and Share

    


  Member Information For farah_hananProfil   Hantar PM kepada farah_hanan   Quote dan BalasQuote

alexander
WARGA SETIA
Menyertai: 24.12.2004
Ahli No: 13282
Posting: 747
Dari: Bumi ALLAH

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 02-03-06 18:21


:-) Assalamualaikum...


Cinta memang tidak perlukan sebab..mengapa..Kenapa...itu semua tidak perlu...jodoh pertemuan di tangan ALLAH...cepat atau lambat saja...

Ada orang kahwin awal..tapi tak bahagia...ada kahwin lambat tapi bahagia...itu semua ALLAH yang tentukan...Banyak2kan berdoa pada ALLAH....InsyaALLAH...

Moga dipertemukan insan sejati...


-----------------
Mengharap Cinta Sejati,Mendamba Kasih ILAHI......


Bookmark and Share

    


  Member Information For alexanderProfil   Hantar PM kepada alexander   Pergi ke alexander's Website   Quote dan BalasQuote

musafir_lara
Warga 4 Bintang
Menyertai: 26.09.2005
Ahli No: 19324
Posting: 283
Dari: perak + KL + johor

Perak   avatar


posticon Posting pada: 09-03-06 23:42


bukannya penting sangat ada kekasih..asal ada kawan,kira okay lah tu!tak ada lah sunyi..orang yang tak ada kekasih pun kahwin jugak nanti!doa lah banyak2!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For musafir_laraProfil   Hantar PM kepada musafir_lara   Quote dan BalasQuote

athiah_sha85
Warga 1 Bintang
Menyertai: 08.03.2006
Ahli No: 23309
Posting: 29
Dari: kUaLa LuMpUr

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 10-03-06 00:11


sabar saja la ye...jodoh pertemuan ditangan Allah...kalau kita bercinte sampai xingat dunia,tapi kalau bukan jodoh kita pun same juga...keadaan begitu lgla kasihan...kalau berlaku begitu,kita kena terima...semua tu takdir Allah...Allah nak uji thp kesabaran dan keimanan kita...kalau cinta ditolak,itu tak ada kena mengene dengan ayt2 manis ataupun ketegapan badan seseorang lelaki tu...setahu atia,perempuan ni nak lelaki yang beriman dan soleh...nanti boleh la bimbing kluarge...ketua kluarge la katekn...hehehe :)

Bookmark and Share

    


  Member Information For athiah_sha85Profil   Hantar PM kepada athiah_sha85   Quote dan BalasQuote

kdinx
Warga 2 Bintang
Menyertai: 10.01.2006
Ahli No: 21823
Posting: 69
Dari: Moscow

Terengganu  


posticon Posting pada: 10-03-06 05:39


"Women impure are for men impure,
and men impure for women impure
and women of purity are for men of purity,
and men of purity are for women of purity:
these are not affected by what people say:
for them there is forgiveness,
and a provision honourable"
surah annur:22
[ Telah diedit oleh: kdinx pada 10-03-06 05:41 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For kdinxProfil   Hantar PM kepada kdinx   Quote dan BalasQuote

ibnusina
Warga 3 Bintang
Menyertai: 30.07.2004
Ahli No: 10405
Posting: 146
Dari: bumi ciptaan-NYA

Perak   avatar


posticon Posting pada: 01-07-06 21:39


relaks lah...jangan mencari cinta tu...kalau tak ia takkan dipanggil jatuh cinta lah....

cinta akan hadir dengan sendiri...

sampai masa...bertemu jua

Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnusinaProfil   Hantar PM kepada ibnusina   Quote dan BalasQuote

jubah_hijau
WARGA SETIA
Menyertai: 30.06.2006
Ahli No: 25035
Posting: 514
Dari: UTM SKUDAI

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 01-07-06 21:48


relax...
Allah swt dah kata dah...lelaki yang baik untuk perempuan yang baik..yang penting kita yang kena banyak membetulkan diri kita menjadi insan yang solehah....

Bookmark and Share

    


  Member Information For jubah_hijauProfil   Hantar PM kepada jubah_hijau   Quote dan BalasQuote

eme86
WARGA SETIA
Menyertai: 13.07.2005
Ahli No: 17258
Posting: 2026
Dari: Temerloh, Pahang.

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 01-07-06 22:08


:roll: apa yang The_Smart_Hack nak bagi tahu ini sebenarnya......tak sampai maksud laa....


-----------------
Sungguh sukar perjalanan menuju MU, jadikanlah aku orang-orang yang bersyukur dan hampir dengan MU...


Bookmark and Share

    


  Member Information For eme86Profil   Hantar PM kepada eme86   Quote dan BalasQuote

ibn_wanza
Warga 4 Bintang
Menyertai: 29.10.2005
Ahli No: 20172
Posting: 295
Dari: kelantan + terengganu

malaysia  


posticon Posting pada: 01-07-06 23:06


saya faham..ada smart hack putus cinta @ cinta tak kesampaian...ni sekadar andaian..

Bookmark and Share

    


  Member Information For ibn_wanzaProfil   Hantar PM kepada ibn_wanza   Quote dan BalasQuote

siswa
Warga 4 Bintang
Menyertai: 20.06.2006
Ahli No: 24900
Posting: 203
Dari: UTM skudai

Melaka   avatar


posticon Posting pada: 02-07-06 03:43


Hmmmmmmmm....... ANA BLUR??

Bookmark and Share

    


  Member Information For siswaProfil   Hantar PM kepada siswa   Quote dan BalasQuote

puteri_kk
Warga 3 Bintang
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11389
Posting: 129
Dari: healthy campus

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 02-07-06 10:29


kesenangan anada berada dalamiman
penyejuk hati anda berda dalam SOLAT
keselamatan KALBU anda berada dalam sikap REDHA
Keteduhan perasaan anda berada dalam sifat qanaah anda
sesungguhnya kecantikan wajah anda berada dalam senyuman
terpeliharanya lehormatan anda berada dalam hijab dan
KETENANGAN hati anda terletak pada ZIKIR

"hanya dengan mengingati Allah, hatikan tenang" Ar-ra`di: 28







Antara 2 kasih,
di makam yang berbeza.
tapi, ingatlah sahabat, Cinta Allah cinta hakiki dan abadi

Bookmark and Share

    


  Member Information For puteri_kkProfil   Hantar PM kepada puteri_kk   Quote dan BalasQuote

sephia
Warga 2 Bintang
Menyertai: 06.07.2004
Ahli No: 9843
Posting: 70
Dari: kota bharu.

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 02-07-06 10:40


tak ada jodoh lagi lah tu...

Bookmark and Share

    


  Member Information For sephiaProfil   Hantar PM kepada sephia   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.153177 saat. Lajunya....