Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 05-08-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Apa-apa yang terjadi pada kita hari ini adalah hasil tindakan kita pada masa lalu
-- Kang

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: wyd1014
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43135

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 24
Ahli: 0
Jumlah: 24




  Yang Masuk Ke Sini
muslimiman: 11 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 12 hari yang lalu
nur_tinta: 18 hari yang lalu
kasih_kekasih: 34 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: Bagaimana menghilangkan perasaan tak elok!


Carian Forum

Moderator: Administrator, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» Bagaimana menghilangkan perasaan tak elok!

Please Mendaftar To Post


Oleh Bagaimana menghilangkan perasaan tak elok!

wehdah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 20.12.2004
Ahli No: 13170
Posting: 196
Dari: Ranau

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 02-09-05 14:03


penyakit hati ni sering di perkatakan di mana mana,bila hati sentiasa di sakiti, dilukai maka timbul perasaan benci , walaupun berkali-kali akal memujuk supaya sabar, suatu hari bila hati dah mula dingin , maka nak berkerjasama pun susah , di sini siapa yang bersalah.........suatu hari bila dia memerlukan pertolongan ,hati dah tawar mungkin rasa terpaksa menguasai hati, adakah hati yang terlalu baik dan lembut atau dia yang pandai memujuk dan mengambil hati sehingga setelah apa yang dia lakukan bagaikan tak pernah terjadi ...........kemudian dia melakukannya sekali lagi ... apa yang anda rasa ? bagaimana anda menghilangkan perasaan benci tersebut ?

Bookmark and Share

    


  Member Information For wehdahProfil   Hantar PM kepada wehdah   Quote dan BalasQuote

Jackie_uniten7
WARGA SETIA
Menyertai: 20.09.2003
Ahli No: 3664
Posting: 1845
Dari: Kuala Lumpur

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 02-09-05 14:06


bersukan cergas kan minda. bersukan dapat meningkat perembesan hormon endorin(kalau tak silap) yang menyebabkan manusia gembira.

Bookmark and Share

    


  Member Information For Jackie_uniten7Profil   Hantar PM kepada Jackie_uniten7   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 02-09-05 14:48


Assalamualaikum

hati mesti baik lembut tetapi tegas....
barulah kita dihormati...

Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

eme86
WARGA SETIA
Menyertai: 13.07.2005
Ahli No: 17258
Posting: 2024
Dari: Temerloh, Pahang.

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 02-09-05 16:18


hati baik pun,kalau xsembahyang tetap tak jadi jugaaaaa,kan? :-) :-) :-) :-D


-----------------
Sungguh sukar perjalanan menuju MU, jadikanlah aku orang-orang yang bersyukur dan hampir dengan MU...


Bookmark and Share

    


  Member Information For eme86Profil   Hantar PM kepada eme86   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 02-09-05 16:51


Bukankah dengan mengingati Allah, hati-hati akan menjadi tenang....



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

zahrahtunnur
Warga 3 Bintang
Menyertai: 18.12.2003
Ahli No: 5786
Posting: 78
Dari: Terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 02-09-05 18:01


hati perlu bermuafakat dengan akal dan iman barulah mudah terpandu....

kecil hati? cb elakkan, sbaliknya bykn berrlapang dada....
yang mgetahui hati kita adalah kita
dan yang mgetahui sgala isi hati kita adalah ALLaH yang ESA.
kembalilah pada-Nya....insyaAllah hati tak mudah terasa....tapi lebih perkasa!

Bookmark and Share

    


  Member Information For zahrahtunnurProfil   Hantar PM kepada zahrahtunnur   Quote dan BalasQuote

khazinatul_asrar47
Warga 4 Bintang
Menyertai: 28.06.2005
Ahli No: 16936
Posting: 308
Dari: .::diMana ada keBerkatanNYA,disitu ana::.

Selangor  


posticon Posting pada: 02-09-05 18:26


hErm..
Ana PaHam kEadAan wEhdah...
pAgi tAdi puN ana terasa bEngAng dengan seorang kawan ana ni...
rasa macam nAk mArah2 saja dia..
tApi syUkur anA mAsih diBeri sahAbat2 yang sEring meNgingAtkan ana Dan Ana selalu beRziKir suPaya tiDak tiMbuL peRasaaN gunDah guLana dAn xtEntu AraH...so,banyak-banyak kan Doa dan bErziKir..suPaya Allah liNdungI kita..jAngAn bagi syAitan kuAsaI diRi kitA!!!....pEraNan saHabat2 disekeliling kiTa pun kena aDa sebAb dia boLeh ingatkAn kitA dikaLa kita maRah atau apa Jua....;)
yAng pEnting berSihkan hAti dAri seGala peNyakit haTi...inSyaAllah..:)


-----------------



    


  Member Information For khazinatul_asrar47Profil   Hantar PM kepada khazinatul_asrar47   Pergi ke khazinatul_asrar47's Website   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.104198 saat. Lajunya....