Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 22-09-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Jika perjuangan itu adalah kerana perut, nilai perjuangan itu sama dengan apa yang keluar dari perut.
-- Imam Syafie

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: abengoh
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43138

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 54
Ahli: 0
Jumlah: 54




  Yang Masuk Ke Sini
qudwah: 8 hari yang lalu
nadiahhazirah92: 18 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 18 hari yang lalu
eme86: 19 hari yang lalu
sunan-faqih: 24 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: dose ke x pakai tudung??


Carian Forum

Moderator: Administrator, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» dose ke x pakai tudung??

Please Mendaftar To Post


Oleh dose ke x pakai tudung??

areniece
Warga Rasmi
Menyertai: 06.01.2005
Ahli No: 13563
Posting: 19
Dari: johor

Melaka   avatar


posticon Posting pada: 23-04-05 12:29


assalamualaikum...nk mintak tolong....leh tak bg detail2 hukum @ balasan @ dosa @ ape2 saje yg berkaitan dgn x menutup aurat?especially tudung...risaunye tgk muslimah skrg...

Bookmark and Share

    


  Member Information For arenieceProfil   Hantar PM kepada areniece   Quote dan BalasQuote

SITIHAMIZAH
Warga 4 Bintang
Menyertai: 16.12.2004
Ahli No: 13091
Posting: 192
Dari: the garden of knowledge and virtue

Johor  


posticon Posting pada: 23-04-05 13:19


Quote:

On 2005-04-23 12:29, areniece wrote:
assalamualaikum...nk mintak tolong....leh tak bg detail2 hukum @ balasan @ dosa @ ape2 saje yg berkaitan dgn x menutup aurat?especially tudung...risaunye tgk muslimah skrg...




saya ni tak lah arif sangat dalam bab-bab agama ni...tapi kalau tentang menutup aurat tu ada dijelaskan dalam surah an-nur ayat 30-31(kalau tak silap lah... betulkan if i am wrong)
sekarang ni ramai wanita yang memakai tudung tapi masih tak menutup aurat dengan sempurna... pakai tudung tapi baju lengan pendek, jarang dan macam-macam lagi lah yang melanggar batasan syara'...

Bookmark and Share

    


  Member Information For SITIHAMIZAHProfil   Hantar PM kepada SITIHAMIZAH   Quote dan BalasQuote

ai_ainul
Warga 3 Bintang
Menyertai: 05.04.2004
Ahli No: 8216
Posting: 81
Dari: bumi Allah

saudiarabia  


posticon Posting pada: 23-04-05 15:56





Kepada wanita yang tidak menutup aurat Allah berfirman," Hiduplah dengan apa yang kau suka."

Perempuan yg memakai kain yang nipis & jarang
untuk menarik perhatian lelaki bukan muhrim atau
memakai segala yg mendatangkan keghairahan kepada orang lain maka dia tidak akan mencium bau syurga.

Allah melaknati wanita yang sengaja mendedahkan auratnya kepada lelaki yang bukan muhrim.

dan semasa isra' dan mikraj, Nabi Muhammad saw melihat; Wanita yg digantung dgn rambutnya & otak kepalanya mendidih krn dia tidak menjaga rambutnya (di jilbab) dikalangan lelaki.

Adapun wanita yg memotong badannya sendiri dgn
gunting dari neraka kerana dia suka menonjolkan diri (ingin terkenal) dikalangan org yg banyak dgn maksud supaya org melihat perhiasannya dan setiap org jatuh cinta padanya krn melihat perhisannya.


Semoga Allah beri kita kekuatan untuk mengamalkan kebaikan dan meninggalkan keburukan. Kalau kita tidak berasa takut atau rasa perlu berubah... maka kita kena khuatir .Takut kita tergolong dlm mrk yg tidak diberi petunjuk oleh Allah.Nauzubillahi min zalik.




Bookmark and Share

    


  Member Information For ai_ainulProfil   Hantar PM kepada ai_ainul   Quote dan BalasQuote

HeArtBroKenkiD
WARGA SETIA
Menyertai: 08.09.2003
Ahli No: 3385
Posting: 629
Dari: » Anak Jati Kuala Lumpur @ MCIIUM «
KualaLumpur  


posticon Posting pada: 24-04-05 10:25




Dua dalil yg paling kukuh yg boleh kita tengok is surah an-Nisa' ayat 31 & hadith Rasulullah (yg ni tak kukuh sbb ana takde sanad & matan berterabur) bila datangnya seorang sahabiah tak menutup aurat dgn sempurna, Rasulullah tegur utk semua muslimah yg sudah baligh utk tutup seluruh badan kecuali muka & tapak tangan.

Ksmpulannya kalau tak ikut apa yg Allah nak & tak nak ikut ajaran Rasulullah, berdosa la, na'uzubillahi min dzaliik...

wallahu a'lam.


-----------------
Hayy Qum bi ar-Ruuh al-Jadiid!!!
.: Bertemu Dan Berpisah Kerana Allah :.

Bookmark and Share

    


  Member Information For HeArtBroKenkiDProfil   Hantar PM kepada HeArtBroKenkiD   Quote dan BalasQuote

ahmad_azhar
WARGA SETIA
Menyertai: 10.12.2003
Ahli No: 5593
Posting: 856
Dari: ~:dari zon 4 johor:~

Johor  


posticon Posting pada: 25-04-05 12:56


ish.dosa

Bookmark and Share

    


  Member Information For ahmad_azharProfil   Hantar PM kepada ahmad_azhar   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.084758 saat. Lajunya....