Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 21-09-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Men are born to succeed, not fail.
-- Henry David

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: abengoh
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43138

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 71
Ahli: 0
Jumlah: 71




  Yang Masuk Ke Sini
qudwah: 7 hari yang lalu
nadiahhazirah92: 18 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 18 hari yang lalu
eme86: 18 hari yang lalu
sunan-faqih: 23 hari yang lalu

guru vs pelajar vs ibu bapa

sekarang ni kita selalu degar kes guru pukul atau denda pelajar. bukankah inilah salah satu cara guru mendidik sejak dulu lagi. mengapa semuanya adalah kesalahan guru. seharusnya ibu bapa kena peka terhadap sikap anak mereka ketika di sekolah. jika, ibu bapa kena menjaga 6 orang anak dalam satu masa, bagaimana peranan cikgu untuk menjaga 40 orang murid dalam satu masa. pendapat anda?



Informasi Tambahan....
Tarikh Ditambah:17-07-05 00:00:00
Oleh: khalilah ([email protected])
Markah: (1268 kali dibaca)
Opsyen: ( Cetak Hantar )
Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar


[ Kembali ke Indeks Pendapat/Ulasan ]

guru vs pelajar vs ibu bapa
Posting oleh Saff-one pada 27-11-05 21:56:18
Markah Saya:


salam. la ni kita tengok para pelajar semakin kurang ajar. mak bapak pulak lebih percayakan kata-kata anak-2 mereka. dulu demi kebaikan dan kebajikan anak-anak ibubapa sedia menyerahkan sepenuh kepercayaan kepada guru-guru. kesannya ramai pelajar-pelajar dulu cukup baik dan berbudi bahasa. tapi kini masyaAllah, usik sikit pun tak boleh. anak dah lah kurang ajar, kita nak ajar sikit mak ayah sanggup serang guru kat sekolah. tak cukup sekolah lanyak pulak kat mahkamah. patutkah. oit ceq susah nak ajar nak-anak hangpa semua ni.

guru vs pelajar vs ibu bapa
Posting oleh Nuralisa pada 26-10-05 09:44:02
Markah Saya:


Assalamualaikum

Sebagai seorang pendidik, hubungan baik dengan murid dan juga ibu bapa perlu dititikberatkan. Ini penting untuk memudahkan pendidik itu dapat menyelami kehidupan sebenar seorang pelajar dan tahu apa yang perlu dilakukan dalam mendidik dan menyampaikan ilmu. Bukan semua pelajar terdiri daripada golongan yang mudah menerima ilmu dan ada juga segelintir daripadanya mempunyai masalah yang tidak mampu diselesaikan sendiri. Di sinilah peranan guru amat diperlukan untuk membantu para pelajar megatasi masalah yang dihadapi. Hubungan baik pendidik dengan ibu bapa membantu pendidik tersebut menyampaikan segala maklumat berkenaan anak-anak mereka. Sesetengah pelajar berasal dari keluarga yang bermasalah dan kurang didikan. dalam hal ini, pendidiklah yang mampu mengubah tingkah laku pelajar jika ianya diuruskan dengan betul. Dalam erti kata lain, pendidik adalah "ibu bapa kedua" bagi para pelajar.

guru vs pelajar vs ibu bapa
Posting oleh in_saff pada 04-10-05 14:19:02
Markah Saya:


Assamualaikum...w.r.t..
Para guru memang tak salah pun, sepatutnya guru yang macam ni lah yang patut dijadikan contoh. Bukan seperti sebilangan kecil guru yang mengambil jalan mudah dengan membiarkan sahaja anak-anak didiknya melakukan kesalahan.
Apa yang penting, perlu wujud hubungan yang baik antara ibu bapa dan guru. Salah satu caranya ialah mengadakan PIBG. Pada masa nilah mereka nak berkenalan dengan lebih rapat lagi.

guru vs pelajar vs ibu bapa
Posting oleh norhayati pada 10-08-05 16:40:07
Markah Saya:


cara pemikiran manusia sekarang dah lain.jika dulu,ibubapa akan berpesan kepada guru agar ajar anak mereka biar jadi manusia yang berguna dan"pukullah anak mereka jika untuk mengajar,asalkan jangan mati atau cacat".orang dulu ingin lihat anak mereka berjaya dan menjadi manusia yang berguna.tapi sekarang,jika guru sentuh sahaja,anak-anak dah pandai mengadu kepada ibubapa.macam-macam cerita yang direka.sehinggakan ibubapa kata kat cikgu "see in court".jika dulu,anak-anak akan dimarah jika mengadu sesuatu tentang guru di sekolah.sekarang ibubapa yang melenting ke arah guru.tapi,salah guru juga,tak semua,tetapi sebahagian guru memang berperangai tak elok.jadi semua pihak haruslah beringat dan jangan hanya tahu nak menuding jari sahaja.





Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.079098 saat. Lajunya....