Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 24-09-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
"Ketahuilah kiranya kebahagiaan orang yang dikuasai oleh kemalasan, maka beratlah mereka untuk berjuang, berlatih dan bekerja untuk sucikan diri dan akhlak."
-- Imam Al-Ghazali

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: abengoh
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43138

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 51
Ahli: 0
Jumlah: 51




  Yang Masuk Ke Sini
qudwah: 10 hari yang lalu
nadiahhazirah92: 21 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 21 hari yang lalu
eme86: 22 hari yang lalu
sunan-faqih: 27 hari yang lalu

Rancangan Realiti Terkini TV3

Mencari Cinta....

nanti kemunculan satu lagi rancangan yang bakal menghabiskan kredit handset anda. Semalam telah dilancarkan oleh Dato' Farid CEO TV3. Rancangan itu akan menampilkan 10 lelaki (kalau tak silap) yang akan merebut dan mencari cinta yang sejati.

Rancangan ini seakan-akan copy paste dari salah satu rancangan yang disiarkan oleh NTV7...entah apa namanya yang menampilkan lelaki yang kononya mancho untuk memenangi satu hadiah yang lumayan.

rasa-rasanye semua calon yang akan diuji bakat ini perlu jumpa dari. Cinta di laman web http://www.drcinta.com/modules/articles/

ok beri pendapat anda ye.....



Informasi Tambahan....
Tarikh Ditambah:06-07-05 00:00:00
Oleh: makhlukAllah ([email protected])
Markah: (1394 kali dibaca)
Opsyen: ( Cetak Hantar )
Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar


[ Kembali ke Indeks Pendapat/Ulasan ]

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh mdfakhri pada 31-03-06 15:04:31
Markah Saya:


tak tau la...dunia sekarang dah jauh terpesong dari ajaran agama yang sebenar..tanda-tanda kiamat makin jelas kelihatan...mereka lebih pentingkan keuntungan di dunia,berbanding di akhirat..Kalau kita tengok,kebanyakan rancangan berbntuk agama,kbnykannya di siar awal2 pagi..pada waktu puncak pula,semua cerita hiburan duniawi sahaja..kepada semua rancngan tv,jangan la pentingkan keuntungan sahaja..sure heboh yang haram,jadi halal..buat-buat tak dengar mufti kata..dah tu nak dengar cakap siapa pergi..mansuhkan la jwtan tu,Kalau tak hendak dengar nasihat..tguran ikhlas..maaf kalau ada menyinggung banyak pihak..media memainkan peranan yang penting dalam mmbantu mncorakkan kehidupan manusia...

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh mukmin0904 pada 27-12-05 13:09:46
Markah Saya:


ASSALAMMUALIKUM
Bagi pendapat saya tentang rancangan BERSAMAMU yang disiarkan di tv3 amat menyayat hati.TAHNIAH diucapkan kepada tv3 kerana berjaya membawa diri mereka kepada masyarakat.....Tapi warga tv3 perlulah sentiasa berjaga-jaga dengan kisah menyayat hati itu,kerana ada sesetengah pihak yang cuba mengambil kesempatan ke atas bantuan yang telah diberikan.Saya berharap tv3 dapat mengubah hari tontonan tersebut daripada hari isnin kepada hari ahad sebab ianya dapat ditayangkan kepada semua orang kerana pada hari itu hari minggu.THANKS.

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh rahim89 pada 20-12-05 17:03:12
Markah Saya:


cinta sejati konon...tak sesuai la cerita ni..kasihan kad kaum adam yang berebut cinta dari seorang kaum hawa...cerita ni lebih kepada nak cari glam0ur dan cari publisiti...ada ke patut buat macam ni...kerana seorang kaum hawa 10 orang lelaki terpaksa berebut untuk menambat hati si gadis..yang famili si gadis 2 pula dok komen...

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh Saff-one pada 27-11-05 23:30:17
Markah Saya:


salamun'alaik.
kebanyakkan hiburan kat TV sekarang mengarut saja. mana-mana stesen lebih kepada hiburan dan merugikan rakyat. ada yang mempertaruhkan nyawa, ada yang muka tak malu, lelaki tak bermaruah,mengayakan syarikat telekomunikasi. sms wo. dasyat tu. macam-macam ada.

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh Ikhwan23 pada 19-11-05 18:06:46
Markah Saya:


Masyarakat kita makin rosak.Dunia hampir kiamat.Manusia terlalu ketagih pada hiburan termasuk yang melampau seperti rancanan terbaru ni.Apa yang nak di ketengahkan pun tak tau.Yang pasti ia hanya hiburan semata-mata.
Bersama kita mengajak kepada kebaikan.

Cintai Allah,kasihi Rasullulah

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh Nuralisa pada 26-10-05 09:57:44
Markah Saya:


Assalamualaikum,

Saya suka rancangan realiti TV3 "bersamamu". Melalui rancangan ini, kita dapat mengetahui keperitan yang dilalui oleh saudara-saudara kita. Melalui rancangan ini juga, kita dapat mengenali siapa yang memerlukan agar kita menyalurkan bantuan kepada yang berhak. Bagi rancangan realiti TV3 "mencari cinta", saya memang tidak suka sebab seorang perempuan memilih sepuluh lelaki seolah-olah lelaki tidak berhak memilih perempuan.

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh white pada 15-10-05 13:40:50
Markah Saya:


CINTA...CINTA...CINTA... tak perlu untuk dicari...ia akan hadir tanpa diduga namun tak siapa sanggup menunggu dengan sabar..cinta tu abstrak yang hanya hadir tanpa orang lain dapat menilainya. pandangan setiap insan berbeza. tak perlu populariti, hanya perlu hati dan pekerti yang tinggi yang dapat menghadirkan cinta yang suci seperti bunga nailofar yang tak wangi tapi mempunyai tarikan tersendiri...

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh ibnuhajar pada 03-10-05 01:10:24
Markah Saya:


assalamualaikum....hari ni hari final...seorang lelaki dah menang dalam program tu..kalau tak kahwin bagaimana??sebab jodoh di tangan allah!!!!

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh ukhwahmuslimah pada 27-09-05 21:27:04
Markah Saya:


Ana memang tak berkenan dengan program mencari cinta ni.Program ni nak mencari jodoh ke atau nak mencari populariti.Bagi ana,jodoh tu satu ketentuan yang telah ditetapkan oleh Allah.Boleh percaya ke dengan lelaki yang menjadi peserta dalam rancangan ni atau itu semua hanya lakonan semata-mata untuk menambahkan lagi rasa 'sedap'dalam rancangan ini.tak tau lah ana....

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh kama_klate pada 14-09-05 15:26:23
Markah Saya:


ni lah orang panggil strategi perniagaan dia buat benda tu dia tak fikir baik buruknya tapi fikir wang semata2 kalau kita rasa kita bodoh kita sms lah....

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh astina pada 05-09-05 12:59:46
Markah Saya:


assalamulaikum....saya rasa rancangan tu memang tak patutt dibuat.seolah-olah dah tak ada cara lain nak cari bakal suami...sungguh memalukan betul apabaila memilih bakal suami dengan cara yang sebegitu rupa...seolah-olah macam menjual diri pulak...saya rasa memang tak patut dibuat rancangan sebegitu rupa....merosakkan imej islam....wasalam

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh acidburnt18 pada 31-08-05 13:48:51
Markah Saya:


entah...apa-apa.....kat nh...suka sunggh meniru budaye barat...entah...lah...mayb yang untung....syarikat penerbtan....dan yang mncari jodoh tu...tu pun kalau psgn from this show nh sesuuuuuuaaaaaiiiiiiiiii lah dengan dia

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh serikandi_kdh pada 24-08-05 12:18:46
Markah Saya:


Samekom....
Mencari Cinta???????
Program ni bukan takat ala2 barat tapi sebijik cuma diTimurkan saja...
Bagi saya lah..program ni tak sesuai dengan budaya kita dan agama kita..Islam..yang bestnya peserta terdiri dari kalangan orang Melayu yang beragama Islam...apa nak jadi...?? Islam Hadhari lah katakan.............
Kenapa dah tak ada ke jalan lain ntuk mencari jodoh...???
atau dah tak cukup ke lelaki @ perempuan kat m'sia ni..???
Susah lah..semua benda nak ikut Barat...apa yang M'sia dapat?????

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh naruto-san pada 21-08-05 08:26:10
Markah Saya:


rancangan mencari cinta yang mengarut bahkan lagho...samalah jugak dengan malaysian idol, akademi fantasia, mentor dan rancangan2 yang sama waktu dgnnye.

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh Hanroy pada 06-08-05 22:55:13
Markah Saya:


PROGRAM REALITI TV TU MEMANG SIA2 & LAGHO saja...........SAMA KITA MEMBENTERAS HABIS2AN.macam lah GADIS yang jadi REBUTAN TU LAWA.................sangat..................kalau NAK MENCARI CINTA PUN PILIH lah 4 CIRI2 dalam ISLAM BAGI TU 1.AGAMA2.KETURUNAN BAIK2.KECANTIKAN 4.HARTA. TAPI AGAMA lah PALING PENTING..............NI PAKAI TUDUNG PUN TIDAK, FAIL BETUL................

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh annynatasha88 pada 05-08-05 23:54:58
Markah Saya:


sepatutnye rancangan tu tak diluluskan..
ia boleh menjatuhkan maruah lelaki dan wanita...
contohnya,seola-olah lelaki yang masuk tu tak dapat cari perempuan yang
dikehendakinya diluar..yang wanita nya pula,seolah-olah mencari suami melalui
sesuatu competition..tak ada ke lelaki kat luar sana??
rancangan ni sedikit sbyk dah meniru budaya barat rasa-rasanya lah...

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh mirwana_87 pada 05-08-05 21:48:16
Markah Saya:


MEMANG PUN...BUKAN SETAKAT MENGHABISKAN DUIT orang,MENJATUHKAN MARUAH orang PUN YE JUGAK.KITA NAK MENGELAKKAN MAKSIAT TAPI....mereka NI NAK MENAMBAHKAN MAKSIAT PULAK.TAKPELAH KITA TENGOK NANTI KESUDAHANNYA.

Rancangan Realiti Terkini TV3
Posting oleh lecreateur pada 18-07-05 17:36:02
Markah Saya:


semua tu untuk mengisi program islam hadhari sahaja.ha.ha.ha





Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.088672 saat. Lajunya....