Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 11-07-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
"Jika seseorang itu berjalan beriringan dengan kita,ini bermakna, dia merupakan sahabat yang sebenar.Jika seseorang itu berjalan di hadapan kita, ini bermakna dia mementingkan diri sendiri, manakala di belakang kita, ini bermakna orang itu lebih pentingkan kita daripadanya".

-- Mutiara Kata

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: wyd1014
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43135

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 45
Ahli: 0
Jumlah: 45




  Yang Masuk Ke Sini
kasih_kekasih: 10 hari yang lalu
wyd1014: 18 hari yang lalu
haykal77: 26 hari yang lalu
Kakngah: 26 hari yang lalu
lidah-penghunus: 28 hari yang lalu

Syak wasangka pada yang tersayang?

Setiap insan di hadiahkan dengan akal dan nafsu...jika akal mendahului dan memandu nafsu, akan berbahagialah insan tersebut. Namun sebaliknya jika nafsu yang yang mendahului maka binasalah jiwa itu.


Bagaimanapun akal bertemankan iman yang perlu dijaga, disiram dan dipupuk manakala nafsu bertemankan syaitan sahabat karibnya yang sentiasa mengoda setiap jiwa anak Adam.

Apabila timbul satu kekeliruan maka syaitan mengapi-apikan dengan syuk zhan.

Bagaimanakah warga Ukhwah.com menghilangkan rasa syak wasangka pada yang tersayang?

Perasaan ini jika tidak dibendung akan membawa kepada kebencian dan persengketaan.



Informasi Tambahan....
Tarikh Ditambah:03-11-08 00:00:00
Oleh: fatin_tulip ([email protected])
Markah: (2494 kali dibaca)
Opsyen: ( Cetak Hantar )
Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar


[ Kembali ke Indeks Pendapat/Ulasan ]

Syak wasangka pada yang tersayang?
Posting oleh halesolurun_84 pada 28-02-09 12:03:34
Markah Saya:


bila kepercayaan tak ada, memang tak boleh nak teruskan hubungan..
buat sakit hati dan perasaan sahaja..

Syak wasangka pada yang tersayang?
Posting oleh Mulya pada 09-02-09 16:32:28
Markah Saya:


berusahalah untuk bersangka baik..,katakan pada diri.."dia xmacam tu..mungkin dia tersilap...dia juga manusia..aku harus membimbing dan menjaganya...dia takkan lakukan tu, diakan sayang pdku..,"beri motivasi pada diri sendiri..

berhati-hatilah dengan buruk sangka...ia mampu menghancurkan satu hubungan kasih sayang...do'akan orang yang kita sayang..dan jangan lupa tarik hatinya dengan perindah akhlak kita terhadap ALLAH dan terhadapnya..jaga adab sebagai manusia..
wallahu'alam..

Syak wasangka pada yang tersayang?
Posting oleh Rashdin pada 18-01-09 21:57:05
Markah Saya:


hmm,saya pun kadang-kadang ada juga perasaan macam tu.saya berdoa sangat-sangat supaya dikekalkan hubungan

Syak wasangka pada yang tersayang?
Posting oleh ikrimah pada 26-12-08 12:08:23
Markah Saya:


Assalamualaikum..

bagi ana lah syak wasangka ini timbuk apabila kita tak yakin pada pasangan kita mungkin ada perkataan atau perbuatannya yang menyebabkan kita jad syak..

bagi ana caranya adalah kita mohon petunjuk pada Tuhan bab ni.. kerana sememangnya kita tak mampu untuk menjaga pasangan kita 100% kan..

dengan cara tu sebenarnya lebih menenangkan hati kita..





Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.074543 saat. Lajunya....