Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 22-06-2024  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
"Ketahuilah kiranya kebahagiaan orang yang dikuasai oleh kemalasan, maka beratlah mereka untuk berjuang, berlatih dan bekerja untuk sucikan diri dan akhlak."
-- Imam Al-Ghazali

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 265
Ahli: 0
Jumlah: 265




  Yang Masuk Ke Sini
khalifah: 4 hari yang lalu
hajime_kindaichi: 22 hari yang lalu

Pilih calon yang tinggi imannya atau yang kurang beriman supaya dapat dibimbing....

"Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)." (24:26)

Rasulullah SAW pun suruh pilih yang kuat agamanya...

Tapi ada yang mengatakan bagi para da'ie ni better pilih yang kurang beriman supaya boleh ditunjuki kepada islam yang sebenarnya...

Kan ada seorang sahabiah Rasulullah SAW yang mas kahwinnya adalah keislaman suaminya tadi? dan Rasulullah komen itu adalah perniagaan yang sangat menguntungkan...

Satu lagi tak takut ke terlarut dengan suasana kurang islamiknya pasangan tu nanti sehingga kita ikut sama dengan dia? atau nanti jadi pergaduhan sebab kontra sangat... Kan pernah dengar banyak cerita orang yang bercerai sebab tu?

Apa pendapat anda?



Informasi Tambahan....
Tarikh Ditambah:14-09-08 00:00:00
Oleh: abuabdullah ([email protected])
Markah: (1493 kali dibaca)
Link Berkaitan:Kulidakwah
Opsyen: ( Cetak Hantar )
Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar


[ Kembali ke Indeks Pendapat/Ulasan ]

Pilih calon yang tinggi imannya atau yang kurang beriman supaya dapat dibimbing....
Posting oleh naruto-san pada 29-12-08 19:09:49
Markah Saya:


mengikut pengalaman naruto-san....ada sesetengah kaum wanita memilih lelaki yang "nakal-nakal" dan "ada bau rokok" sebagai pasangan hidup mereka.

bila ditanya Kenapa....wanita-wanita kat atas ini cakap lelaki2 itu adalah lelaki yang ada ciri kelakian....?????....what the heck.

pendapat naruto-san....lelaki2 yang disukai oleh wanita-wanita kat atas...adalah lelaki yang tidak matang, playboy dan bodoh kerana merokok....orang yang bijak (tidak kira lelaki ke perempuan) tidak akan merokok.

hhmm....ada tak wanita seperti di atas dalam portal ukhwah ini???....kalau ada kasihan sungguh...naruto-san bersimpati dengan mereka....mereka hanya mengejar keseronokan dunia....lupa kenikmatan dan janji-janji Allah SWT di akhirat kelak.

Pilih calon yang tinggi imannya atau yang kurang beriman supaya dapat dibimbing....
Posting oleh nailofar_hamidah pada 25-12-08 00:10:01
Markah Saya:


solat Istikharah,solat hajat dan amalan2 sunat yang lain sebaik usaha yang kita perlu lakukan...Ingatan untuk diri saya yang selalu alpa juga...ALLAH lebih mengenali kita, maka kembalilah kita kepadaNYA untuk beroleh petunjukNYA

Wallaua'lam

Pilih calon yang tinggi imannya atau yang kurang beriman supaya dapat dibimbing....
Posting oleh fathiha pada 05-12-08 09:42:12
Markah Saya:


pillih yang tinggi imannya pun..saya rasa kita boleh ke tengok sejauh mana tingginya iman seseorang?pakaian mampu menjadi ukuran iman tapi kadang - kadang pakaian bisa mengelirukan. ada lelaki yang berserban dan berjubah, ada lelaki yang berkopiah dan berbaju melayu. tetapi perangainya mengalahkan orang yang tidak belajar agama. bukan semuanya, tapi ada segelintir yang begitu. Orang - orang yang segelintir inilah menjadikan orang lain terpalit lumpur. Akibat nila setitik, rosak susu sebelanga.

Dalam dunia zaman sekarang, macam - macam orang ada. Ramai yang fasik ataupun munafik. Walaupun ilmu agama banyak di dada tapi itu belum memastikan mereka termasuk dalam golongan orang yang bertaqwa. Hanya Allah saja yang benar - benar mengetahui iman seseorang.

wallahualam

Pilih calon yang tinggi imannya atau yang kurang beriman supaya dapat dibimbing....
Posting oleh OT pada 20-11-08 13:41:56
Markah Saya:


pada pendapat saya pilih yang tinggi imannya untuk membimbing isteri.....

Pilih calon yang tinggi imannya atau yang kurang beriman supaya dapat dibimbing....
Posting oleh syasya2130 pada 30-10-08 01:26:08
Markah Saya:


assalammualaikum
pendapat jenis macam ni susah nak jawab
zaman sekarang susah nak di tafsirkan..terlalu banyak benda yang tesirat...pada pendapat saya mana mana pun sama yang penting semua tu datang dr hati kita sendiri untuk berubah





Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.080337 saat. Lajunya....