Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 23-09-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Matinya anak muda itu bukan kerana tergelincir kakinya, tetapi kerana tergelincir lidahnya.
-- Ilham Pujangga

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: abengoh
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43138

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 43
Ahli: 0
Jumlah: 43




  Yang Masuk Ke Sini
qudwah: 9 hari yang lalu
nadiahhazirah92: 19 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 19 hari yang lalu
eme86: 20 hari yang lalu
sunan-faqih: 25 hari yang lalu

Zaman sekolah dulu VS zaman sekolah sekarang

masa sekolah rendah saya jalan kaki saja ke sekolah. jarak rumah ke sekolah lebih kurang 500 meter.
Kemudian, masa sekolah menengah, tingkatan 1 sampai 3 kayuh basikal. tingkatan 4 bonceng motosikal dengan abang yang masa tu tingkatan 5. Masa tingkatan 5 kena naik bas sekolah tambang 50 sen. Jarak rumah ke sekolah menengah lebih kurang 6 KM. Itu kenangan dulu-dulu.
Sekarang saya tengok ramai budak sekolah terutama sekolah menengah datang dengan motosikal sendiri. jarang dapat tengok yang naik basikal atau jalan kaki. Nanti zaman akan datang (mungkin 2020), adakah sekolah kena sediakan ruang meletak kenderaan yang luas kerana budak-budak sekolah masing-masing bawa kereta. Wallahua'lam..



Informasi Tambahan....
Tarikh Ditambah:24-09-08 00:00:00
Oleh: Adik84 ([email protected])
Markah: (1123 kali dibaca)
Opsyen: ( Cetak Hantar )
Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar


[ Kembali ke Indeks Pendapat/Ulasan ]

Zaman sekolah dulu VS zaman sekolah sekarang
Posting oleh fathiha pada 05-12-08 09:30:02
Markah Saya:


tak hairanlah kalau kata selepas ini sekolah sediakan parking kereta. jangan terkezut pula jika pada masa akan datang pergi sekolah naik helikopter.iyalah.dunia kan dah semakin maju.sains dan teknologi semakin berkembang.macam-macam haih~

Zaman sekolah dulu VS zaman sekolah sekarang
Posting oleh adieq85 pada 29-10-08 17:28:16
Markah Saya:


betul tu..dunia dah maju..zaman dah berubah..dulu laon,sekarang dah lain.dulu pergi sekolah rendah, jalan kaki saja ataupun ayah hantar. sekolah menengah pergi naik bas sekolah.tapi zaman sekarang,budak sekolah rendah pun dah boleh bawa motor sendiri. tak payah jalan kaki atau dihantar lagi. pergi sekolah menengah pun dah bawa kenderaan sendiri. senang saja. siap boleh bawa handphone lagi.sekolah pun dah berbeza..dulu sekolah buruk saja, sekarang sekolah dah baru. semua ada.sekolah pun dah macam kolej saja tengok..tak sempat nak rasa sekolah baru.





Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.079386 saat. Lajunya....