Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 24-09-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Raja yang setia pada dayang2 yang hanya inginkan kerusi empuk di singgahsana bukan sahaja akan meruntuhkan seluruh istana bahkan seluruh takluk jajahannya...
-- Hanan

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: abengoh
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43138

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 66
Ahli: 0
Jumlah: 66




  Yang Masuk Ke Sini
qudwah: 10 hari yang lalu
nadiahhazirah92: 21 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 21 hari yang lalu
eme86: 22 hari yang lalu
sunan-faqih: 27 hari yang lalu

Kenaikan tol membebankan

Saya cukup hairan Kenapa tol akan dinaikkan lagi tahun depan sedangkan pihak konsesi telah memperolehi keuntungan berlipat ganda. Cuba bayangkan dari januari - jun 2007 sahaja mereka untung sebanyak RM538 juta. Kalau setahun RM1076 juta.

Apa yang mereka inginkan sebenarnya? Untung? Apa tu belum cukup? Menteri yang bertanggungjawab kata... Kerajaan tiada kuasa halang pihak konsesi naikkan harga tol. pelik! Kerajaan tiada kuasa! Habis apa namanya kerajaan jika tiada kuasa?

Siapa lebih berkuasa kerajaan atau pihak konsesi? Kenapa kerajaan tidak mahu bertanggungjawab... Bukankah perjanjian pengendalian tol ditandatangani oleh kerajaan dan pihak konsesi? Lantas kerajaan tidak bertanggungjawab?

Pihak pemerintah sepatutnya berusaha mengurangkan beban rakyat dan bukannya fikirkan masa depan politik mereka dan periuk nasi mereka sahaja. Ini tidak, setiap tahun naikan harga tol, minyak. Kalau itulah kerja datuk2 semua... turunlah... bagi orang lain memerintah. Tengok kelantan mana ada tol! Apa tiada tol? Jalan tak elok ke? jalan di sana pun setaraf dengan Terengganu, Kedah dan negeri lain juga.

Lihat Thailand... highway sana lagi elok tapi tak ada tol. Memang pemerintah negara ni gila tol...tolol!



Informasi Tambahan....
Tarikh Ditambah:09-10-07 00:00:00
Oleh: ustaz75 ([email protected])
Markah: (931 kali dibaca)
Opsyen: ( Cetak Hantar )
Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar


[ Kembali ke Indeks Pendapat/Ulasan ]

Kenaikan tol membebankan
Posting oleh naruto-san pada 13-06-08 03:41:40
Markah Saya:


Kenapa lebuh raya di UK & thailand tak ada tol???

Kenapa lebuh raya di malaysia diserahkan kepada pihak swasta???

apa hubungan pihak swasta yang urus pebuh raya dengan pemimpin-pemimpin tertinggi kerajaan??? --- adakah ini menunjukkan wujudnya unsur kronism & nepotism??

masing-masing jawab sendiri....next general election...gunalah power yang ada di tangan itu sebaik mungkin.....jangan jadi pengundi & rakyat malaysia yang bodoh bendul!!!

Kenaikan tol membebankan
Posting oleh mohamad pada 17-10-07 22:30:11
Markah Saya:


salam..

hhmm..

satu lagi isu yang memang memeningkan kepala kalau fikir..

hhmm...

apa lah yang mereka2 ni fikirkan..

nak kata tak untung....dah banyak sangat-sangat mereka untung..

entah lah..





Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.067811 saat. Lajunya....