Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 22-06-2024  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Allah SWT memberikan kita dua telinga, dua mata, satu mulut dan otak di tengah antaranya, mesti bersebab. Dengar dan lihat kanan kiri, timbang dengan otak.
-- Kang

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 165
Ahli: 0
Jumlah: 165




  Yang Masuk Ke Sini
khalifah: 4 hari yang lalu
hajime_kindaichi: 21 hari yang lalu

Pemimpin Islam Masa Kini...

assalamualaikum semua,
ana nak kasi pandangan berkaitan ISLAM di Malaysia kini. memang cukup menyedihkan undang2 Islam semakin berani dicabar oleh puak2 kafir, gejala murtad semakin berleluasa dan sudah ada pihak yang berani menghantar memorendum ke parlimen serta membuat roadshow memperlekehkan Islam. MasyaAllah apa dah jadi ni. pemimpin2 negara leka bergaduh sesama sendiri mempertahankan kepentingan mereka. Raja2 Melayu selaku Ketua Agama hanya mendiamkan diri.
dimanaklah silapnya kepimpinan Pak Lah sekarang ini. Dulu zaman Pak Det tak ada seorang pun yang berani mempertikaikan Islam walaupun dia ni bukan Islamik. bila Mufti Perak mengatakan lebih 100 000 orang Islam murtad ramai yang bising termasuk JAKIM dan pihak JPM. bukan nak tolong cari penyelesaian. malah tambah lagi hiburan yang menyesatkan. dasyat ISLAM malaysia...kasihan kita.



Informasi Tambahan....
Tarikh Ditambah:22-08-06 00:00:00
Oleh: Saff-one ([email protected])
Markah: (1170 kali dibaca)
Opsyen: ( Cetak Hantar )
Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar


[ Kembali ke Indeks Pendapat/Ulasan ]

Pemimpin Islam Masa Kini...
Posting oleh bintubahariyah pada 30-09-06 12:17:32
Markah Saya:


betul tu. ana nak buat kesimpulan dari semua ni. sememangnya pemimpin kita TAK MAHUKAN ISLAM!! kalau nak betul-betul islam, negara takkan jadi begini. kalau tengok konteks yang lebih kecil, dalam kampus pun dah ada diskriminasi yang nampaknya tak menyebelahi Islam. terlalu banyak progrm2 hiburan yang melalaikan. mahasiswa dah tak dahagakan ilmu lagi. hanya banyak berbincang tentang hal yang remeh temeh. tentang artis tentang hiburan tentang kapel masing-masing..maka lahirlah mahasiswa lesu...
mahasiswa lesu ni lah yang akan jadi pemimpin kita kelak. inilah ciri2 pemimpin idaman yang diimpikan pentadbiran sekarang agar islam terus terkubur dan hanya terhad pada bab nikah kahwin saja..
sedih tu memang sedih sangat-sangat...tapi kita yang sedar ni jangan hanya mmpu terus bersedih. ada usaha yang mampu dilakukan sebenarnya...insyaAllah, joinla program-program yang dianjurkan kat universiti masing-masing yang lebih ke arah ilmiah...
timba ilmu dan pengalaman sebyk mungkin dan prepare untuk menjadi pemimpin depan..be prepared!! sebab kita yang sedar ni sebenarnya sudah berkewajipan untuk merubah segalanya...

Pemimpin Islam Masa Kini...
Posting oleh naruto-san pada 28-08-06 08:56:28
Markah Saya:


umat Islam ramai....tapi ramainya umat Islam seperti buih2 di lautan....sentuh sikit dah pecah dah buih itu....itulah dia perumpamaan ...bagaimana goyahnya pegangan umat Islam terhadap Islam sekarang ini....mudahnya diperkotak-katikkan....mudah ditipu....ceteknya ilmu agama....

bila bercakap pasal pemimpin dan kepimpinan di malaysia...kita kena set dalam mind kita....yang menjadi pemimpin2 malayisa sekarang ni hanya memikirkan soal....1st harta....2nd harta...3rd harta....4th mengkayakan family....5th kayakan family....6th kayakan family.

mereka2 ini.....tak ada langsung objective menjadi pemimpin untuk menyebarkan agama Islam....hanya pentingkan periuk nasi sendiri.





Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.076772 saat. Lajunya....