Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 11-07-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Betapa banyak lukisan tiruan Mona Lisa, tetapi orang ramai masih lagi berusaha nak melihat lukisan Mona Lisa yang asli.
-- Louis Amstrong

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: wyd1014
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43135

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 70
Ahli: 0
Jumlah: 70




  Yang Masuk Ke Sini
kasih_kekasih: 10 hari yang lalu
wyd1014: 18 hari yang lalu
haykal77: 26 hari yang lalu
Kakngah: 26 hari yang lalu
lidah-penghunus: 28 hari yang lalu

sana'yang wala nang wakas

Pastinya ramai yang meminati cerita romantis yang datangnya daripada negara Filipina ini. Apatah lagi apabila drama ini diterajui oleh pelakon kacak,Jericho Rosales dan aktres jelita,Kristine Hermosa. Saya juga meminati drama ini. Bagi saya drama ini mempunyai kekuatannya yang tersendiri dari segi skrip dan jalan cerita. Apa yang membuatkan saya tidak bersetuju drama ini ditayangkan di Malaysia adalah terdapat banyak unsur-unsur agama kristian yang kuat di dalam drama ini. Lihat saja nama pendukung watak utamanya-Christian. Seperti yang kita tahu, majoriti penonton drama Filipina ini merupakan orang Melayu,Islam. Ramai penonton pula meminati watak kacak,Christian. Bila peminat ini berkata, "Aku minat Christian." Bukankah dia seolah-olah berkata yang dia meminati agama kristian? Mungkin ada yang tidak sependapat dengan saya. Tetapi fikirkanlah. Perkara kecil seperti ini mampu merosakkan akidah. Apa yang pasti, niat kita mestilah betul. Diharapakan anda semua berhati-hati dengan media luar terutamanya media Barat yang berusaha merosakkan pemikiran umat Islam. ALLAHUAKBAR.



Informasi Tambahan....
Tarikh Ditambah:01-03-06 00:00:00
Oleh:Leni Roslina ([email protected])
Markah: (813 kali dibaca)
Opsyen: ( Cetak Hantar )
Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar


[ Kembali ke Indeks Pendapat/Ulasan ]

sana'yang wala nang wakas
Posting oleh syauqahaziqah pada 23-06-06 09:54:06
Markah Saya:


assalamualaikum
kadang-kadang kita tak sedar apa yang di bicarakan
namun awas kata-kata kita adalah doa
jangan terlalu mminati seseorang yang bukan islam lebih dari Rasulullah sendiri.malah ini mungkin akan menjadikan hati-hati kita ini lalai dapi peringatan Allah
wallahu'alam

sana'yang wala nang wakas
Posting oleh annynatasha88 pada 06-06-06 00:45:46
Markah Saya:


hmm,mungkin bagi sesetengah orang,drama ni best.tapi saya tidak meminatinya pula...sebab cerita ini,macam ada banyak adegan yang tak sesuai ditonton..mungkin lah...itu hanya pendapat saya sahaja...tapi...heroin cerita ni,cantik...

sana'yang wala nang wakas
Posting oleh cintamadinah_82 pada 03-04-06 12:30:08
Markah Saya:


kadangkala perkara kecil dan remeh ini kita tidak ambil perhatian sebagai hal yang bersar yang perlu diambil kira, terutama aqidah kita. saya pun peminat cerita2 luar, syukran kepada sahabat yang mengingatkan ahli ukhwah tentang perkara ni. dan semoga sama-sama kita dapat mengambilnya sebagai panduan dan perhatian dalam hal yang kecil tapi perlu diambil kira.

sana'yang wala nang wakas
Posting oleh nurirshad pada 19-03-06 11:32:27
Markah Saya:


betul tu...
jadi, kena jaga2.

sana'yang wala nang wakas
Posting oleh eela_hidayah pada 05-03-06 17:35:19
Markah Saya:


Assalamu'alaikum...
saya juga salah seorang peminat drama ni..tak terfikir dan tak terlintas langsung di fikiran tatkala menonton drama ni..bergantung kepada penerimaan penonton sebenarnya..mungkin ada benarnya apa yang saudari katakan..dan juga bergantung kepada niat sebenar orang yang bertanggungjawab mengarah dan menerbitkan drama ni..wallahuallam..





Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.072529 saat. Lajunya....